zaterdag 4 juli 2009

VINGERTJE HONING 17 mei 2009

De imker is gisteravond geweest en wij hebben een kijkje in de kast mogen nemen en mijn prille bijen kennis is weer iets toegenomen.
Zoals ik al dacht gaat het goed met het volk, de kast was zo goed gevuld dat ik binnenkort een verdieping op de kast krijg zodat ze weer meer ruimte hebben.
De bijen zijn inderdaad heel handzaam we stonden er met onze neus bovenop en we hebben geen steekje opgelopen.
We hebben zelfs een vingertje honing mogen proeven en ik heb nu het verschil tussen darren en dames gezien.

Volgens de imker heb ik nu een bijenras dat niet zo snel zwermt, ze komen uit Duitsland, er zijn enkele jaren geleden 40 volken opgehaald.
Binnenkort gaat de linde voor het huis bloeien ben benieuwd of ze daarop gaan vliegen.

Groeten Ingrid
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten